Thursday, February 24, 2011

JogINg? wALkiNG @ BukIt LaRUt


Hola lovelies (my silence reader too..)

2 ari lepas me and my buddy cik Muharniliza (yang mmg gilos joging) decided nk wat aktiviti karat -sila lihat title. Plan dh ari2 nk ikut dia. Sebab minah mereng tu agak sewel pi wayang sorg2, jog pon secara solo (sebab aku selalu ckp nk ikut tp angin femalas cam unta ni menghalang).

Bila boifwen coti 2 weeks tulah masanya nk dok berdua-duaan (alasan). Selalu aku dok tenet je tak melayan laki sgt pon. Kalo budak wiwit kaco maka dh jadi tiga-an. Masa nilah nk cover apa yang dah tertinggal i.e. ke pasar Tesco sama2 beli kacang panjang (alasan lagi). Yelah time boifwen ada je pon leh nk gerak khas merata-ratas (alasan lagisss...)

Tapi bila ada boifwen senang mommy debabs neh nak meng'gegirl' hari2 terluang bersama2 my best fwen ni roaming around and gath gether2 @ mamaks - teh tarek time especially makan megi mamaks yang pedas membuasir tu kan..!!

Makanya terjadilah aktiviti ke bukit larut ni.

Pas anto anak ke skool, boifwenku telah mengdropkan aku kat kaki (kaki???) bukit larut ni. Skool pon dkt sgt ngan bkt larut ni, 2 menit je. Memang syiorrr, jalan sambil gussips sgt shedap eh. Angin sejuk lak tu. Jgn x caya, umor dh 23 tawon (wahhh...kalaulah) 32 tawon korang...baru nilah kali ke-first aku naik bukit larut, biasa gi bekpes kat gerai2 kat bawah itu bukit (suka ati ai lah nk berbahasa, ni blog ai). Haippp, nape emo tiba2 neh?

Pukul semilan lebey kitorang pon turun. Dkt dua jam naik turun. Gila aku nk panjat sampai peak, meninggal aku x sempat mintak hampon kat laki nnt. Sape yang suka travel, mat-mat dan minahs bunga, haa kat peak bukit ni ada manyak taman bunga. Tulip pon ada (from dec-feb, blooming rasanya) so kalu agak2 tak mampu nk pi obesea (mcm akulah..) dtg kat sini pon kira okay jugak. Mandangkan aku pon tak pnh jejak puncak dia, nnt nx mission kita pi sana. Tapi naik jeep la, nk trekking??? Owhhh, hari pon malammmm...

Balik singgah kedai kitorang membedal nasik lemak kukus ayam goreng. Muarghhhaha, sesia berpeluh bagai. Buang kalori tak bnyk mana pahtu menambahnya takyah korang pikirlah. Balik umah betis gebus bunting padi ni jangan citalah, sengal gilos. Nampak sgt tak rajin eksesais. Layankan pikchas bukit larut ehsan cik google ni ye. Muka aku xde sbb bkn panjat situ nk bergambo hokeyy!


Tulips kat Bukit Larut - masheh google


winding road heading to bukit larut - masheh google


kalu x koser nak trekking, naik natang nek ye






No comments:

Post a Comment