Thursday, February 17, 2011

Stress buster..

Hola lovelies,

hari-hari pon dok story about stress yang tak abes-abes ngan my tiny tot neh. saket jiwa jangan ceritalah. lebammmm...

neh baru pas menghantukkan kepala angin dia sendiri ke dinding. semua tu sebab aku tak koser nak layan kepala angin dia tu. pahtu sendiri nanges dan bebel2...'aduhhh..takit pala wiwett..' (pas translate bunyi gini: 'aduh, sakit kepala wiwit.').

memang mereng toing! toing! toing! aku ngan perangai budak neh. lagi dua hari bapak gula dia nak balik. pasneh kompem dia 'stabil' semula. tak tipu punya, gear manual dia leh tuko auto serta-merta. alangkah indahnya kalu kat umah neh ada cctv tu. leh aku tunjuk bukti kat bapak gula dia. selalu tu asben aku gelak cam tak caya kalu aku cerita perangai santeek anak kecek dia yang dia cuyunk sangat neh. kejap ok, lima menet lagi hangin.

malam tadi pas anto anak-anak dara ke kelas art, aku tanpa membuang masa merata-rata lalu memulas stereng ke suping komplex berdekatan. pas menyambar contact lens sekotak (sebab rabun gilos), aku pon berjaya mengabeskan duwit nafkah dengan merembat (tipuuu...aku beli) selai lagi jacket kulit...muarghahahaa!! dah ada tiga lai. cehh, baru tiga lai pon nk kepoh!!

tulah cara aku mereleasekan stress...dah balik umah asben tercentaku pon tipon dari tengah2 lawut. bila aku cita pasal jacket aku baru beli tu dia cakap takpe...beli la, aku kira cam bonus sebab jaga anak-anak while dia keja jauh-jauh...sobs! sobs! sedey la pulak dengar ayat ikhlas asbenku...untuk wiwitku cayunk: pasneh wat perangai huduh lagi tau...biar mummy tensen. so bila tensen kita pi suping lagi ye...ahh, ada tangisan yang masih bersisa di ujung bijik mata kiriku.....tihtihtih (nanges sambil gelak jahat dalam hati)

No comments:

Post a Comment