Friday, February 11, 2011

gara2 neber2 chinese perang mercun

hallo lovelies..

hari ini dalam sejarah..memang jarang sangat i neh nak tido di siang hari. selain dari x gemar, memang mata i neh tak diajar untuk tido time cerah terang. tapi kejadian yang berlaku sebentar tadi di luar dogaanku. ini semua gara2 neber2 chinese yang gila maen mercun dan bunga api malam tadi sampai bawak ke pagi.

nasib badan la time2 raya diorang neh. my family the only malay dok area neh. jaman jahiliyah dolu konon2 nk beli umah jauh dari bangsa sendiri sebab aku pon tatau apa sebabnya. dah makin tua neh baru terasa kenapa budus sgt wat desicion camneh??? selalu aku lari balik kampung (WEHH TIPU naik keretalah...khuwang2..) sebab xnak mengharungi perkara2 camnehlah. sampai pukol 3 pagi aku dok berjaga sbb diorang maen mercun betul2 depan gate umah aku. pukol 5.30 alarm dh bunyi, hampehnyeee ...

dari pagi tadi asek sangapppp je. bawak keta anto anak2 sekolah pon ala2 terpaksa. dah tu janji plak ngan best fwenku gi amik dia kat tempat sebis keta lagi. adehhhla..dah setel roaming around the town, amik anak2 kat skool, bagi diorang makan aku apa lagi BERDESYUPPPP...zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..walopon diganggu oleh budak wiwit tu aku tetap dengan niat nak tido jugak..siap pesan kat anak dara darjah satu tu 'TENGOK ADIK!'

sbb jarang tido siang juga mata aku kejap buka pahtu nk tutup juga..nape neh aku takleh bangun?? dari tido atas kusen bawak ke lantai maseh berat je kelopak mata neh. dah almost terjaga pahtu nak pejam semula...pelan2 capai henpon tgk jam dah pukul 3.30. halamak aku dah bobok (walopon agak ayam2) dkt 2 jam..paksa juga bangun sebab zohor makin jauh...tgk kat sebelah rupa2nya dua2 anak dara tertido juga..si wiwit??? dia pulak yang dok 'tengok' kakak2nya...adohaiii mercun...........

No comments:

Post a Comment