Sunday, July 24, 2011

AWEK DAN ROKOK....kuliah ari ahad hahaha....


Assalamualaikom lovelies....

pagi ni baru abes memulas stereng dari kampung. malam kelmarin meredah hiway nk mengantar asben balik keja ke terengganu....tapi takdelah aku memulas stereng sampai terengganu tu. nak mampol! pompuan mata rabun macam aku ni mana mampu nk driving 8 jam malam2. kerja gilos buang nyawa merata2. keta lakiku yg sebijik lagi yg selalu jadi balacis membawa montot beliau ke ganu tu baru pas eksiden. ada mamat kontraktor telah mereverse keta bagak beliau lalu memecahkan radiator dan bumper segala. masok wad la keta tu tapi masa gi usyar kat hospital kereta itu ari, keta tersebut telah membling-bling dengan jayanya. abes la duhet RM-RM sebab nak bagi keta merelit semula. yg itu encik insurance mamat kontractor xleh tanggong ye. tapi aku bukan nk crita pasal keta. aku tak minat pon. aku minat bawak laju2 saja.

masa tgh mendriving tadi pagi, anak2 dara sedang enak melayan dvd kat belakang. pilem CUN, aku dah 'DENGAR' berkali2 pilem ni. memang tak pernah tengok pon. sumpah tak tipu. DENGAR tu sebab portable dvd player tu lakiku sangkot kat belakang seat drebar. jadi kalu anak2 layan pilem aku cuma tumpang dengar sambil gelak2 (kalu lawak) jelah. so, td aku terDENGAR satu scene (dah berkali2 dengar sebenarnya tp baru jam tu terpikir) maya karin dlm pilem nih nama dia Luna telah menyebabkan jamban (toilet) kat umah dia tumpang kat kg tu terbakor. aku tanya anak aku apa sebab jamban terbakar tu? sophie anak aku cakap 'sebab Luna smoking cigarette kat dlm jamban tu pahtu pelita yg Luna bawak tu terjatuh la mommy...ooohhhh!!

aku pernah sembang menda awek merokok ni ngan asbenku sebelom nih dan aku sependapat dengan dia. ada double standard kata laki aku. aku pon pernah dengar ada balak2 aka lelaki2 kat luar selalu typical tentang awek isap rokok i.e.
1. buroknya pompuan isap rokok
2. macam bagus2 je
3. sukalah tu tayang perangai burok kat orang
4. bodo betoi, nak cepat mampos agaknya!
dan ayat2 pedas yang kalu kita dengar boley kuar taik telinga tak henti2 la...

meh aku nak gelak besar kat lelaki2 tu suma! KAHKAHKAH....korang tu pon lebih hampeh daripada Luna, minah2 isap rokok kat public dan awek2 yg isap rokok curi2 dalam toilet (sebab malu/isau ganggu ketenteraman awam) tu suma!

kenapa aku gelak besar??? sebab lelaki2 (aku takmo sebut jantan sebab munyi tak shedap dan asben aku pon merokok huahua) pon lebih tak kurang dari aweks yg jadi perokok tu. nak marah, nak bagi nasehat tapi takmo tengok diri sendiri. awak tu pon merokok bersambung puntong ari2 kadang2 tak cukop siap mengepau rokok member sebelah lagi. pahtu suka2 nak judge orang (pompuan lain) yang awak nampak tgh layan asap tu. cubalah pandang diri sendiri dulu. tengok keliling, napa kalu pompoan isap rokok burok, tak baik, tak santeeek, boley jatuh imej, boley bawak mati tapi kalu lelaki2 yang isap rokok tak burokkah? tak jelitakah? tak kena saket bawak matikah????

jom kita pikir positip kejap....dah dia rasa rokok tu boley tenangkan jiwa lantak pi lah. dah dia rasa rokok tu boley wat dia bahagia, biaq pilah. dah dia rasa rokok tu boley memendekkan umor ikot sukati dialah. macam lelaki2 lain jugak pas makan nasik nak rokok, pas kunyah kacang pon cari rokok jugak. awak mengata orang, sok lusa tulat tungging anak2 adek2 awak pulak jadi pekokok tegar. nak salah sapa???


JOMLAH KITA BETULKAN DIRI KITA SENDIRI DULU (pesanan unt diri aku juga)


note - apasal aku emosi sangat nih? cam terasa saja...hauhauhau!!!! (eh, aku tak merokok pon!)

eh, sikit lagi - aku memang tak suka tengok perokok merokok kat tempat yang ada budak2, babies....selalu nampak situasi camtu kat kedai2 makan. sianlah...

No comments:

Post a Comment