Thursday, July 7, 2011

mistik la sangat!


hye there lovelies....

menjak abes meng-attend- kelas baking continental cakes ahad lepas badan kecek molek nih (bluweks) memang asek letih manjang...entahlah kenapa, nak kata x makan supplement memang ada la jugak walopon selalu skip. tapi yang aku tak boley tahan saket kepala yang selang 2,3 ari keep coming back. pernah la wat blood test tapi pak dokter tu cakap okies saja kecuali blood pressure yang low tu. stress? mungkin jugaklah tapi wat masa sekarang nih masey dalam kawalan. camanapon, tetap kena gagahkan diri yang tak berapa nak macho nih untuk settling errands, antar kids ke skool ngan 1,2 kelas lain tu. asben tercuyunk tu pon 2 ari lagi baru balik sini. fenat tak abes lagilah nampaknya...

nak kata bowink tak jugak sebab bila ada anak2 dara tiga orang tu kira ada jugaklah kawan. tapi kadang2 aku rasa masa aku lebey banyak terbuang di depan lappy nih daripada melayan karenah diorang (jujurnya aku). budak2 nih memang jarang bagi masalah kecuali si kenit tu. biasanya lepas balik skool, mandi, solat dan lunch diorang trus la buat homework yang ari2 tak pernah miss. pahtu rehat lebey kurang setat gi kelas quran pulak. dulu pas aku drop diorang kat kelas quran tu then trus heading back la ke rumah. tapi menjak badan tak berapa nak fit nih, aku decided tunggu je dalam keta...letih sangat nak kuar masuk umah berkali2...pagi petang berkali2 pulas stereng. tu pasal kalu abg gula cuti 2 weeks aku dah tak koser nak pegang stereng keta tu dah. semacam ada rasa menci la pulak kat stereng bulat tu (ada stereng segi empat ke?).

arini saket kepala menyerang lagi...kadang2 macam ternampak 'sesuatu' tapi tak pasti mungkin aku berangan banyak sangat kot. barang2 aku kat umah nih ilang selalu. cincin tunang ka, cincin nikah ka, cincin saja2 abang gula beli bagi ka suma ilang. napa cincins je yang ilang bukan gelang, rantai??? jawapannya sebab aku ada cincins je gelang suma tarak hokkay!! belom lagi berminat dengan emas bling2 nih suma. kendian2 tatau la pulak kot2 dah berubah jadi 'wanita' nnt kan.

tapi rasanya x pernah pulak aku bawak pi kedai pajak gadai. ampon x pernah jejak kaki pon. yelah nak gadai apa emas pon tarak, kalu bulu kaki leh digadai takpelah. ada satu ari tu suar jeans mahai (mahai sangatlah) abg gula baru beli untuk bini dia ni pon ilang gitu je tanpa dapat dikesan. yang ni paling lawakelakar kad astero kat umah nih pernah tiba2 ilang pahtu bila dh berkali2 baca Surah Al-Ikhlas barulah jumpa. itu pon jumpa kat tempat yang x sepatutnya. nak tuduh anak2 memang tak mungkin sebab masing2 tengah tido waktu tu. besides mata sendiri jadi saksi kejadian (saksi tak kukuh, kalu kat court kompem kena reject). abes separuh masa muda kat aku kat umah nih asek mencari menda yang ilang je. patot aku letih x semangat je (tapi bila laki ajak gi soping semangat membara pulak, aduhai!!). kawan aku pon pesan berkali2 soh cek kat ustaz Darusshifa' tu. kat taiping nih pon ada tapi ntahlah, aku bukannya rajin sangat pon.

mungkin jugak kat tempat tinggal aku nih dekat kawasan berbukit yang xdak sorang jiran pon muslim jadi menda2 camtu senang dekat. lagipon umah aku memang di tengah2 simpang tiga jalan. orang cakap tak elok sebab kenapa dan mengapa tu aku kurang pasti.....dulu aku memang rajin mengaji quran (tak tipu nih) tapi sekarang sangatlah malas (sbb asek ngadap natang tenet ni lah). banyak betoi setan keliling aku sebab tu agaknya 'menda2 hampeh' tu suka dekat. tapi ari2 aku doa sepanjang abg gula takdak kat umah ni suma menda2 tak elok dijauhkan dari aku dan anak2. sebenarnya aku lebey takut 'orang' yang berniat buruk daripada 'sesuatu' itu sebab aku tahu Allah maha menyayangi dan Dia mendengar doa2 aku yang insan yg serba serbi kureng nih...Amin....

pic taken fm my porch. umah aku situated kat tgh2 simpang 3 nilah - itu kupu2 sorgaku sdg maen2.


- counting days - 2 hari lagi akan ada teman smula, kompem mendada askar beraninya aku nnt....uhuhu.... -

No comments:

Post a Comment