Monday, August 1, 2011

Ahlan Ya Ramadhan...


Assalamualaikum rakan2 muslim suma...

salam di pagi Ramadhan al-Mubarak....seronok dapat jumpa dengan Ramadhan lagi. Allah panjangkan umor aku sekeluarga dapat bersama2 meraikan kedatangan bulan Allah ini. tapi pagi ni bersahur dengan anak2 dara kecik tu saja. pukol 0430am abang gulaku dah wat wake up called dari tengah laut china selatan...makasey cuyunk! dia isau bini dia ni terlajak tido gamaknya...yelah diorang kat sana imsak awal jadi bersahur pon awallah. tapi aku dh siap2 kunci jam henpon pukol 0500 pg. masak simple je unt anak2 tp kompemlah diorang makan tak banyak mana pon....

anak2 aku ni senang nak bangun pagi sekali kejut dah kelam kabut berlari turun ke bawah. masing2 nak berebut bilik air. part tu senang sikitlah. tapi makan adalah pat lima suap kecek2 tp nak soh minum tu payah sikit. dari umor 5 tahun diorang dah berpuasa penuh jd harap2 tahun ni pon masing2 dapat buat dengan sempurna.

kesempatan ini aku nak ucapkan salam Ramadhan al-Mubarak untuk suma pembaca yang rajin singgah sini (ada ke???) terutamanya kawan2 kalu ada salah silap aku harap suma dapat maafkan. aku orang biasa selalu wat salah silap merata-rata. untuk abang gula my loyal reader and supporter (cehh, dh macam bunyi soccer player pulak) selamat menunaikan ibadah puasa. panjang umor kita jumpa ujung minggu ni boley bersahur dan berbuka sama2...sedey la Aidilfitri ni raya secara solo lagi sobbbbbsssss.....aku harap aku dapat jadi mommy yang baek (walopon aku rock) dapat mengembirakan anak2 yang sedang berpuasa dan menjadi wife yang baek juga (dpt menunaikan amanah abg gula unt jaga rumahtangga dan anak2 beliau!) sepanjang ketiadaan beliau mencari rezeki huwaaaaaa.....


p/s - pas balik mengantar anak2 bos ke skolah pg td mata tiba2 terpandang pokok2 besar dpn umah blooming lebat2....cantiknya pagi pertama Ramadhan! Barakallah!



No comments:

Post a Comment