Saturday, August 20, 2011

ENtrY TakDe tAJOk, TaPI bACalAH yE...


Assalamualaikom dan salam Ramadhan. Sedar2 (sbb masih bernyawa lagi) dah doploh ari kita berpuasa. Sat saja bulan penuh berkah nk tinggalkan kita. Memang la sonot nak raya Aidilfitri tapi pas abes raya pertama tu nanti kesyiokkan tu makin tumpul la berbanding bulan puasa. Pas puasa pertama esoknya ada puasa lagi dan lagi sampai tigaploh ari. Tapi walopon kita raya sebulan, pas sminggu raya tu kadang2 macam dah tak berapa nak raya kan...

Abang gulaku dah membalikkan diri beliau ke offshore malam tadi. Maknanya tawon ni aku beraya ngan anak2 kat umah mak abah je. Umah kat Taiping tu memang tak ada maknanya time raya. Kiri kanan depan belakang suma umah warga2 bermata KPop...tak merasa nak ada suasana ari raya langsung. Adik2 yg dah ada keluarga beraya kat umah mertua diorg tawon nih. Aku pon ada mertua juga tapi kalo aku pilih untuk beraya kat sinun mmg blues lak pagi raya nanti...baek takyah nnt tiba2 makcik rock kapak nih bertuko emosi jadi rock pilu pulak. Calar lagi imej rocker picisan aku (tipu! aku memang rocker leleh asal kena tegor ngan boifwen gula tu mula nak nanes cehh!!)

Tapi malam td aku tengok anak2 dara nih suma rilek je even si kenit wiwit da meness tu kalo tanya daddy nak gi mana dengan kompidem jawab 'DD kije, nak cari duwit. sebaaabbbb (dia kalu sebut sebab jumlah kiraan harakat tu agak panjang) wiwit nak pi key'el...' Tu jelah dia tau, nak pi KL, KL...dia kan made in KL kahkahkah..okies2 guwau lagi. Makcik pulak yang tiba2 nk feeling. Cheet, poodahh...

Elleh, korang kat luar sana pon kalu kena tinggal time raya sikit sebanyak ada gak syahdunya. Walopon aku dan wifey pelaut (salah satu blog diorg kat SINI) suma dah biasa ditinggal2 tapi bab beraya tak cukop korum nih agak pilu sedikit la nak pulak dengar takbir pertama malam ngan pagi raya tu uhuhuhhu.....Dah le ada perselisihan paham sikit terjadi sehari seblom abang gula nak pi kije tu. Walopon mulot aku mencencorot 45 degree selama 3 jam sahaja, tapi rasa rugilah jugak masa satu ari yang sangat golden tu dibazirkan dengan rajuk yang tak tingin pon dia nak pujok. Yang dia tau beli cekelat (tanda apologize la tu)...tapi pas salah pahaman tu selalu kasey cuyunk tu bercambah2 la macam pokok togei ke korang panggil taugeh? taukeh? tokey ong?? (kalu kuar soklan bodo camnih tandanya aku dah mengong!)

Jap tadi abg gula tipon dari epot bgtau beliau dah nak on board copper...maka secara rasminya aku akan amik semula tugasan supir-menyupir...jap lagi nak memulas stereng bawak mak pi soping kasot raya kat town huahuahua. mak aku time nak raya yang tak boley beliau blah ialah membeli KASOT RAYA. sebab tu agaknya bijik mata aku ni pon asal nampak kasot tinggi2 (taklah sampai tahap stiletto) ngan kasot cap konbes all setar tu terus otak aku scan kaki aku soh berenti...tu turun hobi mak aku la tu. tapi mak aku yang umor dah remaja tu taklah dia pakai kasot tinggi2 lagi.

okies, nanti rajin aku hapdet lagi. almaklom tenet kat umah mak aku ni lajunya ngalahkan sipot gondang....


p/s: aku br bukak wallet tgk cash yang tak berapa ramai pahtu aku jeling kad kedit yang abg gula bagi tu pulak...wink! wink! (bln posa mana ada kepala kuar tandok muarghahaha!!!!)

No comments:

Post a Comment