Friday, June 3, 2011

sonotnye cuti tp emo pulak..kenapakah??


salam lovelies semua...

school holiday ada seminggu lagi...sempat lagilah nak bawak anak2 bercuti. jauh dekat tak kesahlah asalkan suma suka dan rela. ada ke yang tak rela bila nak bercuti. musti adalah, tapi ofkos bukan akulah. bab suka2 nak ilangkan stress aku rela selalu. tapi ada juga yang tak rela bila dapat lihat (bukan dapat tahu) kitorang sekeluarga bercuti. dapat lihat tu sebab aku post gambar gedik2 gembira masa holiday tu kat fesbuk (salah akulah tu!). yang tak suka tu pulak bukan sebab diorg jeles tak dapat cuti sama tapi mungkin jugak tak rela bila asbenku bagi reason masa nak applied cuti tu sebab nak wat kenduri kat kampung. tiba2 nampak gambar suka suki kat pangkor pulak. nak buat camana, dah apa yang dirancang tak menjadi. alasan pertama (sbb orang selalu ingat maknosia biasa cari alasankan) so aku bagi alasan. 1st, abahku tak sehat jadi dia takmo orang datang kenduri tengok dia berbaring je. keduanya, ada masalah kewangan pehak terbabit. ketiga, tak payahlah bagi alasan manyak2 bukan orang suka pon dengar alasan banyak2 ye tak? aku pon menci jugak nak bagitau.....cumanya kuciwa sikitlah, takkan suma benda kita nak buat dalam idup kita nih nak kena inpom then mintak permission kawan2 jugak? kalu tak inpom diorang perli2 macam salah besar sangatlah...dan macamlah aku yang setakat ada spm nih tak paham statement gurauan indah bahasa jiwa bangsa kat wall fesbuk tu. kalu tak letak kat wall agaknya suma orang tak tau pulak nanti. kalu korang cuti ada kitorang kesah ke? marah? memanglah aku tengah emosi gilos nih...

asben aku sebelom gi kerja semalam sempat la warning (warning ke nasehat??) supaya aku takyah bising2 pasal hal nih. tapi fatut ke aku diam je bila ada yang nak bakor perasaan aku dan suami. asben aku bolehlah asek dengan ayat 'sabarlah banyak2, tuhan tahu..' tu. tapi aku sebagai maknosia biasa nih takkan tak ada perasaan macam orang lain? diorang tu je ke ada perasaan, aku dan asben tak payah kot. kalu sebelom nih anak2 cedera ke sakit masuk spital tengah2 malam ke, ada aku meraung2 tipon asben kat tempat keja suruh amik cuti? memang taklah dan aku tak bangga pon nak cerita. tapi sabar manusia nih ada limitlah.

kalu korang yang membaca nih pon, bila menda yang dirancang tu tak jadi takkan nak dok kat umah menung je. aku tak bolehlah nak ngadap tb je kan. so kitorang pon wat la perancangan nk ke pangkor tu. itu pon sbb itulah tempat cuti yg paling dekat, sejam dah sampai jeti. perlu ke nak bagitau yang itu jugak? selalu tu kalu bercuti pon sekadar amik kesempatan masa asben ada courses...bolehlah tumpang sehari dua. tapi bila betul2 ada peluang nak bercuti dahhhhh jadi camnih. bukannya lepas cuti ilang stress, bertambah stress adalahh....hadoyaiii...

takpelah, nih pon dah malam jap lagi mau tido. mak aku cakap sebelom tido eloklah maapkan suma orang yang ada salah dengan kita. aku pon harap suma2 orang tu maapkanlah salah dan khilaf aku sebelom, semasa, selepas menaip luahan perasaan aku nih....aku maknosia biasa tak sempurna pon. cuma moral kat sini untuk aku dan suami especially - takyah le beria2 nak apply2 cuti kalu xde emergency. kenduri ke, hape ke boley tunda2 takpon cari je waktu yg sesuaiiiii dgn jadual kerja tu...............

(dah takdak jiwa mau hapdet crita2 best kat pangkor tu!!)

No comments:

Post a Comment