Saturday, January 7, 2012

bila wiwit dh sekolah....


As salam lovelies,


Harap2 pagi sabtu ni suma sehat...dh almost sebulan tak ngadap blog ni. tak sempatlah. pigidahh, macamlah banyak sangat keja nk dibuat..errr mmg banyak pon. tu dlm bilik orang gaji sebeban kain nk lipat (bajet mcmla mampu nak gajikan maid hindon tu).


abg gula telah memblahkan diri beliau malam tadi balik ke laut. selagi beliau tak ke sana maka selagi tulah aku malas nak karang cerita ni. jap lagi nk membalikkan diri ke kampong makku antar groceries pahtu terus ke kuala kangsar rumah in law nk drop askar2 aku ni. sok ada pojek baik kat umah tecer kek di ipoh. schedules macam seksiteri boss kampeni impot ekspotkan...ekekeke...


tatau la kenapa, menjak budak wiwit dah skool ni aku rasa macam tak best je. dah besar anak kecek aku. tiga tawon lps dgn sengsaranya aku beranakkan dia. saket bekas ceaser pon ngilu2 lagi. tau2 dah masuk skool best fren aku ni. balik umah rasa kosong. nak meng-gegirl pon rasa tak best. padahal masa nilah aku nk jalankan xtvt sengal aku yang dh banyak kali tertangguh. pagi tadi masa soh mandi dia ckp malas nk gi skool. aiiyakkk!!! bior betul budak ni. aku pon pujuk la cakap nnt balik mommy beli mentos.


- takmo la, nnt saket gigi makan kelat - kuangsam betoi.


- beli eskrim ijau mekdonel ok la - adoii, smlm pon ugut aku nk menda alah tu jugak.

masa dia polok2 aku kat kindergarten tu aku cam tak sampai ati la nk balik. padahal dia tak nanes pon. cuma tak 'rela' la nk lepaskan aku. selama ni pon kitorang berdua je, gi pasar, gi supemaket, gi anto/amik kakak2 dia kat sekolah. masa aku nak blah tu wiwit usya ngan muka syahdu je...tp aku kena kuat jugaklah angkat kaki sebelah. yang sebelah lagi tertinggal kt dlm skool tu. dlm ati tu musti dia bengkek ngan aku.


- apalah mommy ni, tinggal orang kat sini suka2 ati je!! -


- eskius me anak, mami kena bayo le, bukan saja2 nk transit wiwit tau - 


pagi semalam bapak gula ada. lagilah dia buat muka puss in boot tu. dia musti dah maklom aku akan kuar 'bercenta' ngan bapak gula dia la. yolah, dah tinggal berdua...leleh jugak la airmata rocker aku ni walopon dalam ati je bila tengok wiwit buat muka kesian yg tak menahan tu...pahtu dlm keta aku dok pot pet kat abg gula. sedis la macam bagi anak kat orang pulak. padahal masa kakak2 dia dulu takde pulak aku gile sedis camnih...hampeh sunggoh la punya emo. 


sebenarnya...minah kecek tu satu hapa pon takde masalah. masa pi pikap dia aku pon polok2 la macam 3 tawon tak jumpa. siap sium-sium pipi dia. tp budak wiwit tu cakap...


- soooonokkkkkk.....tadi wiwit nari pusing2 pahtu makan kokokerunnnn... - 


buang karen je aku emo2 tadi. abg gula dah senyum2 kambeng. perli aku la tu. belahh la, kalu jadi mak baru la awak tau camana perasaan aku ni....


- kata rock??!!! - 


- awatt, ingat rocker takde perasaan ke???? - cesss, sengih sumbing lagi, nyampah aku....


- wiwit nk eskrim ijau - cesss ingat jugak rupanya budak ni....


aku rasa macam tengah karang novel pulak. hampeh sunggoh la penangan anak bongsu masuk sekolah ni....rosak imej aku camni....


masa ni suka lagi x sabar nk gi skool.


muka sedis x menahan perasaan aku..adohaiii..
tu ha, wiwit polok2 xmo bg aku blk - gambo cilok fren fb punya.


happy faces ni suma masa dh nak balik on the 1st day - aku je gelabah badak.
balik skool, abes gas dahhhh.....

No comments:

Post a Comment