Wednesday, October 19, 2011

taiping with my love, entah episod ke brapa....



howdy lovelies,


mommy tak berapa nak funky dah sekarang nih. cam nak tukar tajok je rasanya. nak funky camana, kat taiping ni asal beralih ari ke petang ujan pon turun melebat giles. giles sejuk2 mau funky merata2. pastu dah lama juga rasanya tak mendemamkan diri sendiri. ari rabu ni kiranya dah 3 days la aku demam kura2. aku memang taktau camana rupa kura2 demam, dari dulu lg dengar org cakap camtu so aku teruskan jelah ayat warisan tu....demam pon kerja kena jalan jugak. jadi drebar, tukang masak, orang gaji kemas umah, tukang komen kat fesbuk, tukang buat kek suma nak cover bunyi macam terer sangat. bila langit gelap je aku pon terkelepet sama..PANCITTT.....camnilah sengsaranya jadi isteri tinggal...tapi itu jam abg gula balik tak sedar diri punya henjoyy...itu yang satu kali demam datang rasa macam nak ada orang gaji yang boleh aku suruh buat suma kerja2 yg selama ni aku conquer. bolehle aku eksen petik2 jari je suruh bancuh oren cicah biskut lemak. (oh silap, situasi giler cicah sekut lemak ngan air oren tu laki aku je yg buat). nak gajikan diri sendiri pon tak mampu, ada ati nak gajikan maid!! blah la ko, mommy!!


aku countdown je ari2 tunggu laki cuti. seploh hari lagi jumpa abg gula semula. kira aku nak recap balik la aktiviti sepanjang minggu lepas tu...bunyi macam baru balik melancong ke lake toba je tapi sebenarnya ari2 aktiviti kitorang sefamily ke lake garden taiping je sebenarnya hauhauhau...nape?? weyyy, best tau jalan2 situ. tak banyak bajet kuar. paling koman pon korang kuar 3 hengget je (kalu anak ada 3 mcm aku) untuk beli eskrim kat pakcik motor yg jual menda eskrim tu.....kuar peluh?? priceless!! wah, macam iklan kad kedit pulak. biasanya aku package bwk besikel la. pastu bg kat anak2 sorang sebijik biar diorang kayuh sampai lembik lutut. aku pon tumpang lari2 anak juga kehkehkeh. abg gula opkos la gedebak gedebuk dgn camera dia. alahhh...nak hire photog tak mampu, ko tenyeh2 le sendiri cuyunk ooiii.


wokies, meh aku nak tayang gambar2 gedik kat taman tasek taiping ni. selain tujuan aku tulus ikhlas nak tayang keindahan taman astakonah ni aku juga berbesar ati mempromosikan tanah jajahan aku selama lapanblas keturunan ini ngehngehngeh.....tapi jgn amik ati le sbb aku malas nk arrange gambar2 tu. ada aku gi pagi, ada petang, yang dah hampir basi skit pon ada...kalu rajin korang layan la sampai muntah...










mula2 pompuan ni konon2 nk ajar anak dia naik besikel pastu....
lihat le aksi pompuan tak sedar diri melingkupkan besikel burok anak beliau itu.





thorn among the roses. kalu dtg pagi mcm2 senaman ada sini tai chi kipas style ada, pedang ada, loceng yg paling tak bleh blah.
kalu nasib korang baek blh jumpa aksi pompuan x sedar2 diri ni. kondisi tubuh beliau tu blh jahanamkan cradle tu daaa....


sekian unt kali ini..nnt dtg angin rajin aku wat cerita dongeng unt tipu korang lagi!



3 comments:

  1. suka tengok pic amy yg naik beskal tuh ! :)

    ReplyDelete
  2. hehehe...lawak la deena mcm kanak2 ribena ja..

    ReplyDelete
  3. laa...org tepen ka..
    tepen tang mana..?

    ReplyDelete